Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate

Ce reprezintă o practică bună?

O “bună practică” poate fi definită:

O bună practică este o experiență în legătură cu care există dovezi că funcţionează bine şi că produce rezultate bune, ceea ce o recomandă ca model.

Orientarea și consilierea elevilor este un proces complex de pregatire si indrumare a elevilor, in functie de aptitudinile si interesele lor, spre acele forme de activitate scolara sau academice, care să le permita sa opteze spre anumite domenii profesionale. Este necesar sa se cunoasca personalitatea elevului, sa se realizeze educarea sa in vederea alegerii carierei, să fie informat cu privire la reteaua scolara, la profesiile existente, sa se consolideze si sa se indrume efectiv.

Datorită complexităţii tot mai mari a pieţei muncii, este necesar ca elevii să ia decizii realiste în legătură cu viitoarele lor cariere. Alegerea acesteia nu poate fi lăsată la voia întâmplării sau a cererilor de pe piaţa muncii; şomajul şi exercitarea unor munci sub nivelul de calificare atins de o persoană pot fi reduse prin asistarea elevilor în alegerile legate de viitorul lor profesional.

Orientarea profesională este acea activitate în cadrul căreia o persoana este ajutata sa se dezvolte si sa accepte o imagine completa despre sine, despre rolul sau in societate; testarea concepțiilor acesteia si transformarea lor in conformitate cu realitatea înconjurătoare, astfel încât acea persoana sa obțină satisfacții si sa desfășoare o muncă benefică societății.

Ce reprezintă o practică bună?

O “bună practică” poate fi definită:

O bună practică este o experiență în legătură cu care există dovezi că funcţionează bine şi că produce rezultate bune, ceea ce o recomandă ca model.

Criteriile de identificare a bunelor practici

Următorul set de criterii a stat la baza identificării bunelor practici privind participarea comunităţii, familiei/ a părinţilor la parteneriatul educativ cu şcoala (adaptat după Hancock, J. 2003.  Scaling-up for increased impact of development practice: Issues and options in support of the implementation of the World Bank's Rural Strategy. Rural Strategy Working Paper, World Bank, Washington D.C.). Cele șapte criterii sunt utilizate ca o listă de control pentru bune practici:  

 

Sănătatea este o problema socială, economică si politică, dar si o problema ce vizează drepturile omului.

Dreptul la sănătate este unul dintre drepturile fundamentale ale omului.

"Educație pentru sănătate" vine în întâmpinarea nevoilor fundamentale de educație ale oricărui copil, iar formarea unui stil de viața sănătos, dobândirea de repere in orientarea școlara si profesionala, devin condiții esențiale pentru dezvoltarea armonioasa a personalității elevului.

"Educatie pentru sanatate"  urmareste promovarea cunostintelor corecte privind diferite aspecte ale sanatatii si formarea de atitudini si deprinderi indispensabile unui comportament responsabil si sanatos.

Scoala îi învata pe copii cum sa se poarte in  natura si in societate, cum sa se raporteze la ceilalti semeni, cum sa traiasca frumos, demn si sanatos.

Educatia pentru sanatate trebuie sa inceapa la varste mici pentru ca in aceasta etapa se dobandesc obiceiuri care sunt relevante pentru activitatile ulterioare.

Ce reprezintă o practică bună?

O “bună practică” poate fi definită:

O bună practică este o experiență în legătură cu care există dovezi că funcţionează bine şi că produce rezultate bune, ceea ce o recomandă ca model.

Criteriile de identificare a bunelor practici

Următorul set de criterii a stat la baza identificării bunelor practici privind participarea comunităţii, familiei/ a părinţilor la parteneriatul educativ cu şcoala (adaptat după Hancock, J. 2003.  Scaling-up for increased impact of development practice: Issues and options in support of the implementation of the World Bank's Rural Strategy. Rural Strategy Working Paper, World Bank, Washington D.C.). Cele șapte criterii sunt utilizate ca o listă de control pentru bune practici: